بهترین زمان ورزش کردن چه زمانی است ؟

بسیاری از شما بر این عقیده هستید که صبح ها بهترین زمان برای ورزش روزانه است و بسیاری دیگر عصر یا شب را بهترین زمان ورزش نمودن می دانید . اما واقعیت چیست ؟بهترین زمان برای ورزش کردن چه زمانی است ؟

اگر از آن دسته ای هستید که نمی توانید روز خود را بدون ورزش صبحگاهی آغاز نمایید و یا از دسته دیگری باشید که ورزش روزانه خود را موکول به انتهای یک روز سخت و طاقت فرسا می کننددر هر دو صورت انجام دادن ورزش بهتر از این است که ورزش نکنید ! ولی آیا زمان ورزش کردن می تواند تاثیر متفاوتی بر روی بدن شما بگذارد ؟

بهترین زمان ورزش کردن کاملا بستگی به اهداف شما دارد

یک مطالعه جدید ثابت کرده است که اگر خواهان خواب شبانه بهتری هستید بهترین زمان برای ورزش کردن به هنگام صبح است . در این مطالعه محققان افراد ۴۰ الی ۶۰ ساله را بررسی کردند .این افراد هفته ای سه مرتبه و هر مرتبه به مدت نیم ساعت بر روی ترد میل به فعالیت هوازی پرداختند . این افراد مدتی ساعت ۷ صبح ، مدتی ساعت ۱ ظهر
و مدتی ساعت ۷ عصر به ورزش پرداختند . نتایجی که به دست آمد به این صورت بود که افرادی که ساعت ۷ صبح ورزش کرده بودند خواب شبانه عمیق تر ، با دوره های طولانی تری را نسبت به سایرین تجربه نمودند . این افراد همچنین ۱۰ درصد کاهش فشار خون را نسبت به سایرین تجربه نمودند .
هر چه بیشتر و بهتر بخوابید سالم تر خواهید بود . خواب مناسب سلامت قلب شما را ارتقا می دهد ، استرس و اضطراب شما را کاهش می دهد ، وزن شما را کنترل می کند و فشار خون شما را نیز تنظیم می کند . اگر بتوان بهترین زمان را برای ورزش پیدا نمود می توان از تبدیل افراد دارای استعداد ابتلا به فشار خون بالا به افراد دارای فشار خون بالا جلوگیری
نمود .حال اگر چه افرادی که صبح ها ورزش می کنند با گفته های بالا ممکن است بسیار خوشحال شده باشند ولی ورزش در هنگام عصر نیز مزایای بسیاری دارد .
یک مطالعه دیگر ثابت کرده است که ورزش در هنگام عصر کارآیی تمرین شما و کیفیت آن را ارتقا می بخشد . د ر این مطالعه دوچرخه سواران مدتی ساعت شش صبح و مدتی ساعت شش عصر رکاب زدند و نتایج دلالت بر قدرت و کارآیی بیشتر عصر ها داشتند . این مطالعه ثابت کرد که هر چه تمرینات پیچیدگی بیشتری داشته باشند زمان تمرین در طول روز تاثیر بیشتری بر کارآیی تمرینات خواهد گذاشت . به عنوان مثال اگر شنا ویا دوچرخه سواری می کنید و یا می دوید که پیچیدگی بیشتری دارند بهتر است عصر ها انجام شوند (نسبت به پیاده روی )
همچنین شما هر چه دیرتر در طول روز ورزش کنید کمتر در معرض آسیب خواهید بود حال آنکه به هنگام صبح احتمال آسیب دیدگی بیشتری خواهید داشت . زیرا دمای بدن شما در هنگام غروب بالاتر است و به عضلات و مفاصل شما اجازه سازگاری بیشتری با ورزش
می دهد . البته این به این معنی نیست که حتما شما با ورزش صبحگاهی آسیب خواهید دید و اگر میخواهید احتمال آسیب دیدگی در ورزش صبحگاهی را کم کنید حتما دقایقی را به گرم کردن و نرمش اختصاص دهید . این گرم کردن به معنای انجام حرکات کششی نیست زیرا حرکات کششی در هنگام صبح خود ممکن است سبب آسیب رساندن به عضلات و مفاصل شما شود .شما می توانید پیاده روی کنید و یا جاگینگ تا بدنتان گرم شود اما هنگامی که بحث کاهش وزن مطرح می شود تا حدودی شرایط تغییر می کند .
در یک مطالعه که بر روی خانم ها در سنین پس از یائسگی انجام شد خانم ها به دو گروه تقسیم شدند .یک گروه صبح ها پیاده روی کردند و گروه دیگر عصر ها پیاده روی کردند .
نتیجه نهایی حکایت از کاهش وزن و کاهش بافت چربی بیشتر در خانم هایی بود که عصر ها پیاده روی می کردند از طرف دیگر مطالعات بسیاری حاکی از آن است که ورزش کردن ناشتا یعنی زمانی که هنوز صبحانه مصرف ننموده اید سبب چربی سوزی و کاهش وزن بیشتری خواهد شد اگر چه مطالعات دیگر بر احتمال آسیب دیدگی و خطرات قلبی و آسیب های تروماتیک بیشتری در ورزش کرد در حالت ناشتا تاکید دارند در پایان وسواس زیادی بر روی زمان ورزش نداشته باشید ، ورزش کنید در زمانی که می خواهید و یا می توانید و یا راحت هستید و این ورزش را بر مبنای اهدافتان تنظیم نمایید .
بهتر است تحت نظر یک پزشک آشنا با ورزش و یا یک مربی آگاه به علم روز ورزش نمایید . 
مربیان باشگاه امروزه تبدیل به مسوولین شیفت باشگاه و فروشنگان دارو شده اند و عموما اطلاعات اشتباه زیادی به شما خواهند داد که ممکن است سبب آسیب رساندن به شما و اهدافتان گردند . البته مربیان خوبی نیز وجود دارند که انگشت شمارند .
اگرمی توانید ورزشتان را به سه ساعت پس از وعده نهارتان موکول نمایید و از مصرف آب در هنگام تمرین غفلت نکنید و نیز می توانید برخی از مکمل ها را بر حسب نیازتان تحت نظر پزشک مصرف نمایید.


---- ---- ----

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


موضوعات مرتبط: ورزش ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 3 بهمن 1392برچسب:بهترین زمان ورزش کردن چه زمانی است ؟, | 12:15 | نویسنده : تغذیه سالم |

6 خوراکی مناسب برای فصل سرما
تغذیه در فصول سرد
مصرف مولتی ویتامین خطر سقط جنین را افزایش می هد
آیا خوردن میوه چربی خون را بالا می برد؟
دختر خانمهای که در جستجوی خواستگارند این میوه را بخورند!
فوت‌و‌فن ‌های کباب کوبیده
طرز تهیه کباب تابه ای یا ماهیتابه
بخورنخورهای ورزشی
شنيسل مرغ
تهیه جوجه کباب با طعم ویژه
10 Best Muscle Recovery Foods
Shredded Chicken Sandwich
گوشت قرمز و خطر ابتلا به دیابت
سلامت رژیم غذایی در دوران شیردهی
ساندویچ بخورم یا نخورم؟
اگر دندان و لثه سالم دارید، دهان‌شویه‌ مصرف نکنید
آب گوجه فرنگی برای پیشگیری از پوکی استخوان
کاهش فشارخون بالا با تغییر شیوه زندگی
رابطه ریزش مو و تغذیه
خواص نارنج
خواص عناب
مضرات لواشک برای دندان ها
چربی سوزی پوست سیب
توصیه هایی برای افزایش قد
رفع خستگی روزانه
کاهش سرانه مصرف شیر
نسکافه رژیمی
تغذیه شاگرد زرنگ ها
میوه هایی برای تقویت چشم
خوراکی هایی که پیرتان می کند!
شاهد ویترینی از محصولات سالم در جشنواره دنیای تغذیه باشید
الگوی تغذیه سالم و ورزش مناسب باید از کودکی آغاز شود
مراقبت از دندانها با تغذیه مناسب
سالاد الویه روسی
مصرف میوه ها و سبزیجات و ریسک پایین تر سرطان سینه
خواص زردچوبه و تشخیص زردچوبه تقلبی
اختلالات روانی تهرانی‌ها 800 برابر شد!
بهترین زمان ورزش کردن چه زمانی است ؟
یافته های مهم و جالب پزشکی و سلامتی در سال ۲۰۱۳
Bacon & Egg Breakfast Pizza
تاثير آلودگي هوا بر روي پوست
تغذیه و سلامت ریه
آب پنیر را دور بریزیم یا نه؟
رازهای پنهان نوشیدن چای
این خانم‌ها به این مواد مغذی بیشتر نیاز دارند
قبل از دویدن چه بخوریم؟
ماسك لايه بردار FACE TO FACE
ارزش غذایی ماکارونی
آشنایی با خواص شوید (شبت)
عرق نعناع را با احتیاط مصرف کنید
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • میم ب